Marc Hofstede


Muziek is de rode draad in de loopbaan van Marc Hofstede. Het eerste zaadje wordt geplant als hij in 1985 als dj in verschillende clubs aan de slag gaat en later in Zwolle als verkoper start bij Plato, de toen vermaarde onafhankelijke keten van muziekwinkels. Bij Plato ontwikkelt Hofstede zijn brede belangstelling voor uiteenlopende muziekgenres en legt hij de basis voor zijn uitgebreide repertoire- en artiestenkennis. Als vervolgens na het afronden van zijn middelbare school zich de ideale situatie voordoet om van zijn passie zijn beroep te maken, is de keuze snel gemaakt. Hofstede start in 1989 bij platenmaatschappij BMG Ariola als radiopromotor: het begin van een carrière in de muziekindustrie die bij verschillende platenlabels tot 2004 verder vorm zou krijgen.

In 1994 kiest Hofstede voor de overstap naar Polydor, onderdeel van de major platenmaatschappij PolyGram, het huidige Universal Music. Daar wordt hij verantwoordelijk voor alle nieuwe releases in de categorie ‘alternative’; van crossover metal act Limp Bizkit tot stadionrocker Bryan Adam en van singer/songwriter Sheryl Crow tot grunge-act Soundgarden. Na een jaar maakt hij de overstap naar de nationale afdeling van Polydor, waar onder andere Marco Borsato onder contract staat. Deze overstap van Hofstede betekent de start van een jarenlange samenwerking met Marco Borsato, die een cruciale rol gaat spelen in de ontwikkeling van zijn carrière. Hofstede maakt de transitie van PolyGram naar Universal Music nog mee om vervolgens in het millenniumjaar door het agentschap van Marco Borsato gevraagd te worden om de muziekdivisie bij het roemruchte The Entertainment Group (TEG) op te zetten.

Als directeur bij TEG is Marc verantwoordelijk voor de dagelijkse gang van zaken bij de succesvolle muziekdivisie. Onder zijn leiding sluiten onder andere Guus Meeuwis, Krezip en Trijntje Oosterhuis zich aan bij TEG. Het absolute topjaar blijkt 2006: Hofstede produceert voor TEG niet alleen de eerste reeks van de succesvolle Symphonica in Rosso-evenementen van Marco Borsato, maar ook de eerste serie concerten ‘Groots met een Zachte G’ van Guus Meeuwis. Door een duidelijke focus op management en productie groeit TEG in die periode uit tot het toonaangevende entertainmentbedrijf in Nederland.

Al 30 jaar ervaring op het gebied van muziek, management en evenementenorganisatie

Een jaar voordat TEG uiteindelijk failliet gaat, kiest Hofstede voor het zelfstandig ondernemerschap en start hij met zijn bedrijf The Ambassadors of Entertainment. Al snel gevolgd door een nieuwe onderneming, want eind 2008 richt hij samen met Robin Groenveld, Chris Havinga en Mojo Concerts het bedrijf Brand New Live op. De onderneming start als ‘a brand entertainment agency’ maar ontwikkelt zich in korte tijd tot ‘hét entertainment marketingbureau’. De ambities van Brand New Live zijn gestut op vijf herkenbare disciplines: Marketing & Strategie, Events, Merkactivaties, Sponsoring en Artists & Brands. Kenmerkend voor Brand New Live zijn niet alleen snelheid en kwaliteit maar vooral een gepassioneerde en creatieve manier van werken. In de afgelopen jaren wint het bureau een aantal prestigieuze prijzen, waaronder twee Sponsorringen, een 3FM Award met zangeres Krystl, een Edison en een Buma Award.

In oktober 2017 kondigt Hofstede zijn vertrek als directeur/aandeelhouder bij Brand New Live aan om zich helemaal te richten op zijn oude passie; muziek en management. Binnen The Ambassadors of Entertainment kan hij zich weer volledig focussen op creatie op het gebied van muziek en publishing. Daarnaast verzorgt hij het management van o.a. Angela Groothuizen en Julian Thomas. Behalve voor zijn eigen onderneming zet Hofstede zijn kennis en competenties op het gebied van entertainmentproducties ook als freelancer in voor externe opdrachtgevers. Vanaf januari 2018 is The Ambassadors of Entertainment een nieuwe naam maar met een vertrouwd gezicht in de entertainmentbranche. Er wordt kantoor gehouden in de roemruchte Wisseloordstudios in Hilversum; letterlijk midden op de plek waar al het moois wordt gemaakt. Samen met Mireille Hofstede, ook lange tijd werkzaam in de muziek- en entertainmentindustrie, wordt kleur en inhoud gegeven aan The Ambassadors of Entertainment.

Voorwaarden

Op al onze overeenkomsten, opdrachtbevestigingen en offertes zijn de algemene voorwaarden van Ambassadors of Entertainment van toepassing. Deze zijn gedeponeerd bij de KvK onder nummer 30246088 en ook hieronder na te lezen. Onze klanten verklaren automatisch deze algemene voorwaarden te hebben ontvangen en akkoord te gaan met de inhoud ervan.
Lees onze algemene voorwaarden

Copyright

Ambassadors of Entertainment behoudt zich ten aanzien van alle op deze website geplaatste content het auteursrecht uitdrukkelijk voor. Om die reden is (gedeeltelijke) openbaarmaking, verspreiding en/of verveelvoudiging van tekst-, audio- dan wel beeldcontent afkomstig van deze website, zonder expliciete (schriftelijke) toestemming van Ambassadors of Entertainment, niet toegestaan.

Disclaimer

Vorm en inhoud van deze website zijn door Ambassadors of Entertainment met uiterste zorgvuldigheid uitgekozen. Indien onderdelen van deze website niet (deels) naar behoren functioneren en/of gegevens op deze website onjuist of onvolledig zijn, kunnen Ambassadors of Entertainment noch webdesigner Benul dB aansprakelijk worden gesteld voor (in)directe schade voortkomend uit het gebruik van deze website.

Contactgegevens